torsdag 6. januar 2011

Vikaropplegg og repetisjon: Å skrive et kjemibrev

Det er ikke alltid like lett å være vikar.....
Photo by: www.kremlin.ru
Denne uken har vi kommet i gang med kjemiundervisningen. På mandag skal kidsa ha vikar og jeg må lage et gjennomførbart opplegg. For at elevene skal repetere har jeg startet på et brev som de skal skrive fortsettelsen på. Brevet skal leses av en annen i klassen etterpå. Det starter slik:
Kjære.....................
Denne uken har vi startet med kjemi på skolen. Den første uken lærte jeg mye. Jeg skal nå fortelle deg hva......

Å skrive slike brev kan man selvfølgelig gjøre med hvilket som helst tema. Kun fantasien setter grenser. Vikarvennlig er det også:) Brevet jeg har laget ser du hvis du klikker på les mer

En kollega av meg benytter slike brev når han starter på et nytt tema. Da skriver de brev til en annen om det de kan om temaet fra før. Når de er ferdig med perioden leser en annen elev brevet og svarer på det. Kjempe lurt!

Større bilde: Rammene på brevet fant jeg som utklipp i word.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar