mandag 21. mars 2011

Our dynamic earth

I går besøkte jeg "Our Dynamic Earth", et opplevelsesenter i Edinburg, Skottland. Det er rett og slett helt fantastisk. Utrolige filmer, 4D-opplevelser (3D-film der alle sanser stimuleres, også det taktile)og innstalasjoner. På senteret ble vi sluset gjennom flere rom som tok oss med på en reise fra Big bang og til CERN i dag. Den siste filmen "We are astronomers" så vi liggende i lenestoler der den ble projisert i et kuppeltak, filmen ble vist 360 grader. Jeg følte at jeg svevde rundt i rommet. Bildene og musikken er så vakker at flere i følget vårt gråt når de kom ut.


Besøket dekket nesten hele naturfagspensummet og geografipensumet i samfunnsfag. Opplevelsen var så stor at jeg nå drømmer om å ta med meg elevene dit på 10. klassetur.

Et besøk anbefales på det varmeste. På hjemmesiden finner man også endel ressurser til undervisning.

http://www.dynamicearth.co.uk/home

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar